(P) Curățenia la locul de muncă: 4 reguli importante

În verva activităților necesare pentru obținerea performanței, locurile de muncă au tendința de a deveni aglomerate, uneori chiar murdare foarte rapid. 

(P) Curățenia la locul de muncă: 4 reguli importante

În aceste condiții, dezordinea poate ajunge până la punctul de a provoca nedorite incidente și accidente de muncă. Prin urmare, devine esențial, indiferent de domeniul de activitate și localizare, ca efectuarea și menținerea curățeniei la locul de muncă să fie parte integrantă din obligațiile fiecărui salariat. În privința aceasta, există câteva reguli ce merită respectate și implementate în mod regulat, după cum se poate observa mai jos.

Curățenia și ordinea sunt priorități absolute

Curățenia și menținerea instrumentelor de lucru în ordine sunt responsabilități ale tuturor salariaților, indiferent de obiectul muncii, de sarcini sau de preferințele fiecăruia.

Chiar dacă organizația are angajați specializați în a efectua igiena profesională a locului de muncă, activitatea acestora, oricât de bine ar fi realizată, riscă să fie un demers inutil dacă fiecare salariat nu conștientizează că menținerea curățeniei este cel puțin la fel de importantă precum efectuarea ei. Desigur, mulți pot găsi scuze pentru a nu se conforma regulilor legate de igiena locului de muncă. Cu toate acestea, prin exemplu personal, comunicare eficientă și chiar impunere de sancțiuni, managerul poate determina salariații să respecte și să întrețină curățenia și ordinea la serviciu.

Salariații care igienizează au nevoie de timp și spațiu

Indiferent dacă fac parte din aceeași organizație sau reprezintă un serviciu externalizat, cei care se ocupă de igienizare au nevoie de spațiu și timp pentru a-și finaliza activitățile specifice. De cele mai multe ori cei care efectuează operațiunile de curățenie își desfășoară activitatea la finalul programului de lucru normal sau chiar seara târziu. Există, însă, situații în care aceștia efectuează curățenia în timpul zilei, mai ales dacă sunt salariați ai aceleiași companii. Chiar dacă prezența lor poate fi un factor de stres la un moment dat, trebuie înțeles faptul că munca acestora este extrem de importantă pentru confortul fiecărui angajat.

Așadar, operatorii de curățenie au nevoie de un spațiu dedicat depozitării instrumentelor de lucru, a substanțelor utilizate în igienizare și este obligația conducerii să identifice un astfel de loc pe care să-l pună la dispoziția lor. 

Sunt necesare afișe cu reguli privind menținerea curățeniei

Dat fiind faptul că mulți dintre salariați tind să „uite” că una dintre obligațiile lor la locul de muncă este menținerea curățeniei, prezența afișelor care menționează reguli legate de acest domeniu – în special în spații comune, precum bucătăria, toaleta sau spațiul de relaxare – este recomandată.

Nu este necesar ca afișele să conțină informații prezentate într-o structură complicată sau să fie un text scris cu caractere mici, pentru că cei mai mulți probabil le vor ignora. Dimpotrivă, acestea trebuie să conțină reguli clare, exprimate în cuvinte puține și chiar imagini sugestive, astfel încât impactul vizual asupra fiecărui cititor să fie maxim.

Importanței curățeniei poate fi subiect în ședințele periodice

Cum unii salariați tind să ignore regulile cu privire la curățenia locului de muncă, menționarea importanței acțiunilor fiecăruia în menținerea stării de curățenie și ordine trebuie să fie unul dintre subiectele prezentate la ședințele periodice. Acest lucru este necesar cel puțin până la momentul în care se constată că aceste acțiuni corective au sens și efect vizibil. În realitate, acesta nu reprezintă un aspect complicat, care să implice discuții în contradictoriu sau prezentări de informații – importanța întreținerii curățeniei poate fi prezentată, ca în cazul afișelor, sub forma unor reguli exprimate în cuvinte puține, dar cu impact asupra fiecărui receptor.

Pentru binele tuturor, locul de muncă trebuie să fie curat și îngrijit, iar starea de curățenie este responsabilitatea fiecărui salariat, indiferent de locul pe care îl ocupă în ierarhia organizației. Astfel se respectă și se susțin sănătatea și starea de bine a tuturor. 

Program PRO 2

  • Luni
  • 06:15 Pazeste-ma de mine!
    75 min
    07:30 Baiatul meu
    90 min
    09:00 In calea fericirii
    120 min
    11:30 Suflete pierdute
    90 min
    13:00 Totul pentru iubire
    120 min
    15:00 Casatorie cu bucluc
    60 min
    16:00 In calea fericirii
    120 min
    18:00 Totul pentru iubire
    120 min
    20:00 Casatorie cu bucluc
    60 min
    21:00 Baiatul meu
    60 min
    22:00 Pazeste-ma de mine!
    60 min
    23:00 Fiicele doamnei Fazilet
    60 min
    00:00 Totul pentru iubire
    120 min
    02:00 Casatorie cu bucluc
    60 min
    03:00 Pazeste-ma de mine!
    60 min
    04:00 Ce se intampla, doctore?
    30 min
    04:30 Suflete pierdute
    60 min
    05:30 Fiicele doamnei Fazilet
    60 min
    05:30 END OF THE DAY
    0 min
    06:30 Pazeste-ma de mine!
    60 min
Modifică setările cookies